Wednesday, August 15, 2012

Cemburu = Jealous

Arrgghhhh!!!

Cemburu sangat bila tengok orang lain ada ANAK!!! Nampak bahagia je. Tapi untuk golongan orang-orang TTC ni hidupnya mesti kadang-kadang murung dan sedih bila fikirkan hal anak kan? Tipu la kalau takde perasaan macam tu kan?

Semua orang yang berkahwin mesti nak kan zuriat. Tapi tak semua yang baru bekahwin terus dapat rezeki anak. Ada yang terpaksa tunggu lama untuk dapat rezeki Allah tu. Ibu merupakan salah seorang yang terpaksa bersabar dan menunggu untuk dapatkan anak-anak Ibu. Memang sedih bila difikirkan. Tapi nak buat macam mana, terpaksa la terima dan redha dengan ketentuan-Nya. InsyaAllah ade hikmah disebalik apa yang terjadi.

Ibu dah kawin setahun dua bulan. Tapi belum ada apa-apa good news yang boleh dikongsi bersama orang sekeliling (exspecially with Ayah). Tak pe lah. Belum ada rezeki kami suami isteri. Yang penting kami saling sayang menyayangi antara satu sama lain sama macam dulu (bertambah-tambah sayang lagi ade la (^_^)). Kasih sayang kami sikit pon tak pernah pudar. Cuma kadang-kadang terasa bersalah dengan Ayah sebab tak dapat bagi baby lagi kat dia.

"Takpe Dear.. Insyaallah ada rezeki kita nanti, Hunny akan bagi seramai yang mungkin untuk Dear.. Love U so Much!!!"

Ok.. next entry Ibu akan ceritakan pengalaman ataupun perjalanan hidup Ibu sepanjang TTC ni. Ibu harap dengan adanya blog ni, anak-anak Ibu boleh tahu, paham, fikir dan selami segala pengorbanan Ibu dan Ayah untuk dapatkan anak-anak Ibu. Semoga anak-anak Ibu lebih menghargai Ibu dan Ayah dan ingat kami untuk selama-lamanya. Ibu sayang sangat dekat anak-anak Ibu.

~Ibu~


No comments:

Post a Comment

Percintaan Antara Ibu & Ayah

Daisypath Anniversary tickers

Perjalanan Hidup Anak Ibu & Ayah

Lilypie Maternity tickers